fbpx

Η τουριστική αγορά στην Ελλάδα αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές αγορές, με πολλαπλά οφέλη και υψηλή διασπορά και προσφέρει εξαιρετικές ευκαιρίες στα δίκτυα franchise.

Στον χώρο από το 1996 και με πάνω από 70 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, η Pizza Fan είναι η πρώτη σε πωλήσεις pizza delivery στην Ελλάδα και κρατάει το κλειδί της επιτυχίας για ανάπτυξη σε τουριστικές περιοχές με ουσιαστική παρουσία σε νησιά και κεντρικά σημεία.

Η κορυφαία οργάνωση, το αποτελεσματικό μάρκετινγκ, η επιμονή στην ποιότητα σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές και τις μοναδικές γεύσεις που συνεχώς προστίθενται στο μενού, έχουν κάνει την Pizza Fan την αγαπημένη καθημερινή συνήθεια των Ελλήνων, η οποία με ένα πανίσχυρο brand name, προσφέρει εύφορο επιχειρηματικό έδαφος σε υποψήφιους franchisees.

Ο κ. Σωκράτης Πτερνέας, Υπεύθυνος Ανάπτυξης του δικτύου, μοιράζεται μαζί μας τα πλεονεκτήματα και τις ευκαιρίες που παρουσιάζει αυτή η αγορά, αλλά και τις αναγκαίες προσαρμογές που οδηγούν στην επιτυχία.

Εντάσσονται στη στρατηγική ανάπτυξης του δικτύου σας οι τουριστικοί προορισμοί;

Η Pizza Fan, έχοντας παρουσία στην αγορά εδώ και 21 χρόνια και έχοντας πια καλύψει με τα καταστήματά της το μεγαλύτερο μέρος των μεγάλων πόλεων της χώρας, έχει εντάξει εδώ και αρκετά χρόνια στο στρατηγικό σχεδιασμό της τη δραστηριοποίησή της σε περιοχές με τουριστικά-εποχιακά χαρακτηριστικά, μέσω ενός πιο ευέλικτου μοντέλου λειτουργίας.

 

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των τουριστικών αγορών που έχετε συμπεριλάβει στα αναπτυξιακά σας πλάνα;

Μεγάλη επισκεψιμότητα του τουριστικού προορισμού και μακρά τουριστική περίοδος είναι χαρακτηριστικά που συντελούν στην αύξηση του πελατολογίου και κατά συνέπεια της κερδοφορίας της επένδυσης. Επιπλέον  στοιχείο που ενδυναμώνει την παρουσία μας σε αυτού του είδους της περιοχές είναι ότι μεγάλο μέρος των επισκεπτών αποτελεί ήδη εξοικειωμένο πελατολόγιο του δικτύου μας.

Υψηλή εποχικότητα, εντατική λειτουργία για 60 ημέρες το χρόνο, αναγκαιότητα για γρήγορη  εξυπηρέτηση μεγάλου όγκου πελατών είναι ορισμένες από τις ιδιαιτερότητες των τουριστικών αγορών. Ποια είναι κατά τη γνώμη σας η πιο κρίσιμη για την εύρυθμη λειτουργία των καταστημάτων;

Για τη βιωσιμότητα μιας επένδυσης θα πρέπει πάντα να συντρέχουν αρκετοί παράγοντες. Σαφώς μια μεγάλη σε διάρκεια τουριστική περίοδος δίνει περισσότερες προοπτικές σε ένα κατάστημα. Από κει και πέρα, όχι μόνο η περιοχή αλλά και το σημείο αυτής στο οποίο θα στηθεί η επιχείρηση, το προϊόν, οι υπηρεσίες και ο χρόνος στον οποίο αυτά θα είναι διαθέσιμα στον πελάτη είναι καταλυτικής σημασίας σε μια τέτοιου είδους επένδυση. Η Pizza Fan, έχοντας 70 καταστήματα ανά την Ελλάδα, όλα σε σημεία που να εξυπηρετούν το take away ως όχημα πώλησης, έχει αποκτήσει μια μεγάλη εμπειρία στην επιλογή σημείου με τα κατάλληλα χαρακτηριστικά. Επιπλέον ως η Νο1 αλυσίδα πίτσας στην Ελλάδα, έχει αναπτύξει τεχνογνωσία που λίγοι διαθέτουν στο χώρο όσο αφορά την ελαχιστοποίηση του χρόνου εξυπηρέτησης, πληρώντας πάντα τα standards εξυπηρέτησης που έχει ορίσει.

Πώς έχετε σχεδιάσει να ανταπεξέλθουν τα καταστήματά σας στις παραπάνω ιδιαιτερότητες, όσον αφορά την καθημερινή τους λειτουργία; Έχετε κάνει κάποια προσαρμογή του concept για τις τουριστικές αγορές;

Το δίκτυό μας, διαθέτοντας ήδη εδώ και χρόνια καταστήματα σε περιοχές με έντονη τουριστική δραστηριότητα όπως Ρόδο, Χανιά, Μυτιλήνη, Ηράκλειο, έκανε και σε αυτήν την περίπτωση αυτό που κάνει εδώ και 21 χρόνια. Αφουγκράστηκε και κατέγραψε τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των πελατών στις περιοχές αυτές και σχεδίασε ένα πιο ευέλικτο μοντέλο λειτουργίας. Διαφορετικό ωράριο λειτουργίας, μικρότερο και πιο ευέλικτο μενού που μπορεί να παραχθεί σε μικρότερο κατάστημα μειώνοντας χώρους αποθήκευσης και παραγωγής, ταχύτερες παραγωγικές διαδικασίσες για αμεσότερη εξυπηρέτηση των πελατών, είναι μόνο μερικές από τις αλλαγές που έχουν σχεδιαστεί για να προσαρμοστεί το μοντέλο της Pizza Fan στις ανάγκες των ιδιαίτερων αυτών αγορών.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα αυτών των αγορών, πέρα από το οικονομικό σκέλος;

Πέρα από το μικρό χρόνο απόσβεσης αλλά και των μικρότερων λειτουργικών εξόδων λόγω της ευελιξίας του μοντέλου, ένας επιχειρηματίας μπορεί να συνυπολογίσει ότι η ολιγόμηνη απασχόληση που απαιτείται από αυτόν, του επιτρέπει να έχει και παράλληλες επαγγελματικές δραστηριότητες. Επιπλέον η πορεία του τουρισμού στη χώρα τα τελευταία χρόνια και οι προβλέψεις για τα επόμενα, παρέχουν στον επιχειρηματία ένα περιβάλλον ασφαλούς επένδυσης σε τουριστικές αγορές.

Ποιο είναι τελικά το κλειδί για την επιτυχή ανάπτυξη σε μια τουριστική αγορά;

Μαγική συνταγή δεν υπάρχει. Ο ίδιος ο καταναλωτής έχει καθορισμένες τις ανάγκες του, τις επιθυμίες του, το μέρος και το κονδύλι με οποίο θα τις καλύψει. Ένα επενδυτικό μοντέλο για να ειναι επιτυχές θα πρέπει να έχει καταγράψει και κατανοήσει τα παραπάνω και να βρίσκεται στο κατάλληλο σημείο με το κατάλληλο προϊόν και υπηρεσία για να τις καλύψει. Η Pizza Fan  έχοντας πραγματοποιήσει πάνω από 1.300.000 έρευνες όλα αυτά τα χρόνια έχει ήδη υλοποιήσει τα παραπάνω.

 

Τι θα συμβουλεύατε σε έναν υποψήφιο franchisee που σχεδιάζει να επενδύσει σε τουριστικές αγορές; Με ποια κριτήρια να επιλέξει;

Αυτό που συμβουλεύουμε πάντα σε όποιον υποψήφιο συνεργάτη επισκέπτεται τα γραφεία μας να δηλώσει επενδυτικό ενδιαφέρον. Ώριμη επιλογή εταιρίας με την οποία θα συνεργαστεί, εταιρία η οποία θα έχει αποδείξει την επιτυχία του μοντέλου  της στην πορεία του χρόνου, έχοντας η ίδια πρώτα απ’ όλα οικονομική υγεία και φυσικά διάθεση για ενασχόληση και επίβλεψη ενός απαιτητικού concept με έντονη δραστηριότητα όπως είναι η επένδυση σε τουριστική αγορά.

Επικοινωνήστε μαζί μας